4 Dec 2009

Dankuwel

Beste vrienden,

Mijn naam is Gonçalo Amaral. Ik was hoofdinspecteur bij de Criminele Opsporingsdienst, en ben de auteur van het boek “Maddie – de waarheid achter de leugen”, geschreven met het doel om bij te dragen aan de ontdekking van de feitelijke waarheid en uitvoering van gerechtigheid, en onder het perspectief van het herstel van mijn reputatie die publiekelijk was zwartgemaakt.

Dit boek was geschreven met gebruikmaking van mijn volle rechten, en bestaat uit een technische opinie die gebaseerd is op feiten, aanwijzingen en gebeurtenissen die deel uitmaken van het proces dat het onderzoek naar de mysterieuze verdwijning van Madeleine McCann onderbouwt.

In september van dit jaar werd een dwangbevel uitgegeven zonder de aangeklaagde te horen, gebaseerd op leugens en beledigende interpretaties van de intenties waarmee het boek was geschreven.

Om de verdediging van mijn rechten nog meer te belemmeren werd een verzoek om schadevergoeding ter waarde van 1.200.000 euros ingediend, gevolgd door een inbeslagname van rechten en goederen.

De strategie van diegenen die doorgaan met ons zwart te maken was simpel: de man is monddood gemaakt, en de weg om houdingen en gedragingen te manipuleren via de publieke opinie ligt open. Een campagne om ons in diskrediet te brengen en valse informatie te verstrekken is in gang, terwijl ze ons financiëel proberen te verstikken, zodat ze de zaak kunnen winnen zonder voor de rechter te hoeven verschijnen.

Wij zullen ons niet neerleggen bij de beperking van onze fundamentele rechten, door onconstitutionele rechtelijke beslissingen die ons verantwoordelijk gebruik van recht op vrije meningsuiting op het spel zetten.

Ik dank allen die me in de laatste paar jaar gesteund hebben, diegenen die de publieke petities hebben getekend in de afgelopen dagen, alsook diegenen die financieel hebben bijgedragen aan een onlangs gecreëerd fonds en die door deze betuigingen van solidariteit mijn geloof hebben versterkt in het verdedigen van de waarden die vrije en democratische samenlevingen zouden moeten vormen, vrijheid van meningsuiting, de ontdekking van de waarheid en de uitvoering van gerechtigheid.

Voor zover het mij betreft, ik bied mijzelf aan om de hoop van jullie allemaal te vertegenwoordigen, en niet op te geven, ondanks dat het overleven van mijn eigen familie op het spel staat. De verdediging van deze waarden en principes is echter essentiëel.

Aan u allen, een hartelijk dankuwel.


Portimão, 2009-12-03

Gonçalo Amaral


1 comment:

  1. Anonymous8:59 pm

    Beste meneer Amaral,
    Al woon ik heel ver van Portugal vandan, mijn gedachten zijn en blijven bij u.
    Ik ben er zeker van dat u dit proces zult winnen.
    Er zullen moeilijke dagen komen maar wij blijven de Portugese justitie vertrouwen.
    Met mijn hartelijke groeten,
    Roos

    ReplyDelete